Spruta sperma
07.04.2020
Jag brukar ibland runka tillsammans med min bästa vän, men då han får sin orgasm så sprutar det jätte mycket sperma ur hans snopp, men när jag brukar få mina orgasmer så bara rinner det ur min snopp. Är de något fel då de int sprutar ut som de gör ur hans snopp?
13 årig kille

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
07.04.2020
Hej.
Jag tycker att du skall undvika att jämföra din kropp med andras. Du är ännu i en sån ålder då kroppen utvecklas mycket - så det är sannolikt att din kropp och dess funktioner kommer att ändra på flera sätt ännu.
Det sätt på vilket utlösningen kommer (både då det handlar om mängd och "fart") kan variera mycket från en gång till en annan, men det finns många olika saker som kan inverka på det - och det är inte viljestyrt. Det finns inte  något "rätt" eller "fel" sätt för utlösningen att komma på, det kan variera beroende på när man kom senast, hur upphetsad man är, hur länge man varit upphetsad och om pubertetsutvecklingen fortfarande pågår eller om den är klar.
Så ta ingen stress. Poängen är ju att det skall vara skönt - inte att tävla i saker som man inte kan påverka.
Kram
Tessi