Stöd
15.01.2017
Hejsan, jag är en studerande i 18 års åldern och täntke ansöka om studiestöd för att jag skall flytta till egen lägenhet. Men hur stor gräns finns det för vad mina inkomster per månad får vara? Fick inte riktigt svar på kelas sida :(
Tack för svar Studerande

Ungdomsinformatören Sanna svarar
27.01.2017
Hejsan, ursäkta sent svar. Jag kan förstå att det är krångligt att få fram något på Kelas sidor. Du har säkert varit inne på dehär sidorna, men kolla ändå HÄR, HÄR, kan du göra en beräkning över vad du kan få i stöd. HÄR, kan du se ifall dina föräldras inkomster inverkar på ditt stöd.
Men för att du ska få exakt belopp rekommenderar jag att du bokar en tid till ditt närmaste Fpa kontor, så får de gå genom dina uppgifter och sen kan de ge dig ett bättre svar.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna