Vart är mensen?
12.02.2020
Jag började på P piller den 15:e December samma dag som min mens började. Jag märkte på direkten att p piller inte var för mig så jag slutade ta dem den 25:e December.
Min mens har fortfarande inte kommit!!! Min menscykel brukar vara 46 dagar så nu är den typ 10 dagar sen! ): jag har aldrig velat ha mens så här gärna innan. Lakrits

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
13.02.2020
Hej,
Eftersom du slutade med dina piller mitt i en pågående karta, och dessutom mitt i den första kartan så är det ganska naturligt att din kropp blev lite förvirrad av det. Så länge du inte har haft oskyddat sex under denna tid så är det ingen fara, det är bara att vänta på mensen. Det beror inte på att någonting är "fel" att den är borta utan snarare att din kropp blev lite råddig och behöver tid att förstå vad som händer. Om man inte äter p-piller så brukar man börja undersöka varför mensen är försvunnen först då den varit borta i ca. 6 månader- just eftersom det är så pass vanligt, och med tanke på att din cykel redan tidigare varit lång så skulle jag inte oroa mig.
Mensen kommer nog.
Kram
Tessi