Problem med att bli våt
18.03.2019
Hej jag är en 18 årig tjej och har precis gått in i ett förhållande med min flickvän, nu är det så att jag blir skit kåt när vi ska ha sex, men problemet är att jag inte blir våt, blir inte alls våt och börjar få lite stress över det Jasmin

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
19.03.2019
Hej.
Att bli våt är tyvärr inte viljestyrt, så det går egentligen inte att påverka genom det man tänker. Jag kan inte ge något säkert svar på varför du inte blir våt - men jag tycker inte heller att du skall tolka det som ett problem. Det finns många olika faktorer som inverkar på hur kroppen reagerar då man blir upphetsad, och du skriver själv att du blir kåt - vilket trots allt är det viktigaste. Kanske du trots allt spänner dig på något plan (om inte annat så för att det ÄR spännande att ha sex med en ny person).
Jag tycker helt enkelt att du skall sluta stressa över denna sak. Använd glidmedel om ni tycker att ni vill ha det våtare - och ge din kropp tid. Jag tror inte att det är någonting som är "fel", eller nödvändigtvis att det alltid kommer att vara så. Så försök att bara slappna av.
Kram
Tessi