Räknas de som sex?
14.01.2021
Hej! Jag o min bästa killkompis var kåta och ville testa hur det skulle kännas att ha sex, vi klädde av oss och stoppade in snoppen i varandras rumpor, vi höll bara på i ca. 3 sekunder o bytte sedan väg. Ingen av oss kom alltså, snoppen var absolut inte ens hela vägen in, endast typ ollonet. Vi ville helt enkelt veta hur det kändes att ha analsex med en annan kille. Räknades detta som sex??? Kille

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
20.01.2021
Hej,
Bra fråga, men inte helt lätt att ge ett exakt svar på. Människor tenderar att tänka lite olika på sex beroende på om det är frågan om sex mellan man-kvinna eller mellan personer av samma kön.
Mitt svar på frågan skulle vara ja - det räknas som sex, eller i alla fall som en sexuell handling. Det var era könsorgan som användes för att penetrera en kroppsöppning i syfte att ta reda på hur det känns. Så om det inte skulle räknas som sex så vet jag inte vad man skulle räkna det som. Däremot finns det inga regler alls om vilken betydelse detta har.  Kanske det mycket riktigt var bara ett experiment och att ni i allmänhet inte tänder på killar - eller också gör ni det. Det är alltså bara ni själva som avgör vilken betydelse det har för just er.
Jag kan tänka att det är en bra sak att ha en så trygg relation till en vän att man kan testa saker. Så länge båda är okej med det så är det ingen som tar skada och det är ju helt er egen grej.
Kram,
Tessi