Crush
22.06.2020
Hej
Jag tycker om en tjej i min klass och hon är min bästa vän. Jag vågar inte fråga chans för att om hon säger nej då tappar jag min bästa vän. Kan ni hjälpa

Ungdomsinformatör Ida svarar
23.06.2020
Hej!
Eftersom ni är bästa vänner så kan du fråga upp ifall hon gillar någon speciell just nu, då får du reda på ifall hon tycker om någon.
Det är knepigt att tycka om sin bästa vän, precis som du skriver kan det hända att man förlorar hen. Men och andra sidan så ifall det skulle vara så att hon inte känner samma sak så betyder det inte att du skulle förlora henne, kanske hon har förståelse. Men det kan ju också gå andra vägen, tänk om hon känner precis samma sak.
Tänk igenom vad du vill göra – vill du berätta hur du känner? Är svaret ja direkt så ska du absolut berätta för henne. Lycka till!:)
Kram, Ida