Är detta laglig om det är vad ska jag. göra.
28.08.2019
Hej! min älska de. mor är arg pga att. jag skolkade två. lektioner, det var inte meningen att göra det men det blev bara så.
Så nu säger hon att jag ska köpa allt mat själv, köpa tvättmedel och tvätta mina egna kläder att jag ska köpa alla mina egna böcker och tog bort mitt nätverk och måste också betala egna hobby, jag är 16 år
Hon säger dessutom helat´tiden att jag har någofel att jag är störd och härmar mig om jag stammar på några ord, river mig i håret fast det har hon inte gjort på en stund...
Hon säger också att hon behöver inte ta hand om mig om hon inte vill, att hon kan skicka mig till ett barnhem.

Ungdomsinformatör Ida svarar
03.09.2019
Hej!
Det som hon gör gentemot dig är inte okej. Det handlar om psykiskt och fysiskt våld. Jag ber dig ta kontakt med socialen i din hemkommun. Du kan även prata med skolhälsovården eller kuratorn, be om hjälp. Våga be om hjälp!
Kan förstå att det kan kännas svårt att prata om detta med någon annan, när det handlar om din mamma. Ni behöver hjälp för att reda ut detta, och förhoppningsvis så får ni den hjälpen ni behöver för att ni båda skall må bra.
Ta hand om dig!
Kram, Ida