Glidmedel
02.03.2020
Hej...
Hittade idag glidmedel i ett skåp i badrummet bland mammas grejer, kan man göra annt med glidmedel än att bara använda det till sex? För inte har ju min mamma och pappa sex liksom nu nåmer dom är 40 nånting år och har ju 3 barn så... så därför undrar jag om man kan ha det till nått annat isf vad? Confused girl

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
03.03.2020
Hej,
Ledsen att krossa dina illusioner på detta sätt, men människor över 40 har faktiskt också sex - även om de har barn. Jag känner ju inte dina föräldrar så jag kan inte uttala mig om just deras sexliv, men rent statistiskt så är det lika många 17-åringar som 70-åringar som är sexuellt aktiva så bara för att man inte är runt 20 så betyder det inte att man skulle ha slutat ha sex.
Jag tror att de flesta människor, oavsett ålder, tycker att det är obekvämt att tänka sig att deras föräldrar har sex - men det är ju inte heller någonting du måste gå runt och tänka på. Dina föräldrar har rätt till sitt privatliv precis som du och alla andra.
Kram
Tessi