misshandlad
24.12.2013
Kallas det att ha blivit misshandlad om någon har försökt klämma en person i en dörr av ren ilska så att man blir röd på båda armarna?
Och sedan går personen som försökte klämma den andra personen och säger till någon att man är omöjlig och att man borde sättas in på barnhem i några veckor..
Nu när jag är anonym så hoppas jag att ni förstår detta och att ni INTE söker efter min IP och skickar polisen på den personen för jag bara undrar .. !! ni behöver inte veta mitt namn

Ungdomsinformatören Sanna svarar
27.12.2013
Hej, Misshandel är ett ganska brett begrepp. Det är lite svårt att säga var gränsen egentligen går. Det är ju så mycket runt omkring som också inverkar. Om personen är hotfull, vad som sägs, vad som hände före denna händelse osv. Vi ska ta lite hjälp av polisen för att reda ut hur det egentligen ligger till, VAD som egentligne klassas som misshandel. Du behöver inte vara rädd att vi ska kolla upp någon IP eller försöka spåra dig på något annat sätt, det gör vi inte. Du kan vara helt säker på att du får vara anonym.
Jag sätter med ett par länkar där du kan läsa mera om misshandel.Så fort jag får mera svar från polisen så sätter jag in det här under.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
http://www.tjejjouren.se/tjejguiden/utsatt/misshandel-453
http://www.brottsrummet.se/sv/misshandel