Flytningar 2
12.06.2021
Hej igen, det var jag som i början av veckan skrev angående de bruka flytningarna efter sexet. Typ dagen efter jag frågat började det bara bli värre, fick mera flytningar (kan ju bero på att det nu är veckan innan mensen ska komma) brukar då komma mera. Men samtidigt blev det bruna mörkare också så nu ser det typ ut som mellanblödningar. Eller kan det endå vara livmodertappen som FORFARANDE blöder trots att det är över en vecka sen jag hade sex. Börjar bli så trött på att det blöder och ibland kommer det mörkare små slime klimpar som torkat blod. Börjar ju fundera om det verkligen kan komma blod såhär länge om det är livmodertappen som fått sig några smällar, läste nog att det kan finnas mycket blod i den å lätt börja blöda då man äter ppiller vilket jag gör, men endå 8 dagar? Och fortfarande kommer det, blir så trött vill sluta stressa och kunna leva normalt igen. Minns inte exakt dag men strax innan allt detta så när jag hade tagit ett ppiller ca en timme efter hade jag lös mage , kan verkligen den gånger ha orsakat att ppillret inte togs upp och därför orsakat mellanblödning? Och isåfall så har jag ju bara fortsatt äta pillrena som jag ska och inte hoppat till sockerpillrena som jag borde OM det var orsaken.. så vet inte längre är det är det som vi först tänkte var orsaken eller kan det vara krångel med ppillrena. Eller något annat:/ ska få mensen nästa helg så tänkte nu att ifall det är en mellanblödning pga ppillerena så håller det sekärt på tills dess och då hoppas jag mensen kommer då den ska och sen hoppeligen slutar allt och normaliseras efter mensen, är det möjligt eller är jag helt ut och cyklar? Orolig

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
14.06.2021
Hej,
Jag hör att du är orolig och stressad över detta, vilket jag förstår eftersom du inte förr har haft mellanblödningar men jag tror att du kan vara helt lugn. Precis som du skriver så känns det konstigt att du skulle blöda ur livmodertappen under så lång tid, så det är möjligt att det helt enkelt är en "vanlig" mellanblödning. Som jag skrev tidigare så kan man ju få det även om det inte har inträffat förr. Jag tror inte att det är farligt och jag tror inte att det beror på att pillret du tog den dag du hade lite lös mage inte skulle ha tagits upp.
Fortsätt äta denna karta till slut. Jag tycker INTE att du skall avbryta kartan tidigare eftersom det antagligen bara rör till det ännu mer plus att du då inte är helt skyddad och måste använda kondom.
Jag tror att din mens kommer att komma som normalt (eventuellt vara mer sparsam) men efter mensen tror jag att det kommer att bli normalt igen.
Ledsen att inte kunna ge dig något mer exakt svar vad blödningen beror på men kroppen följer sin egen logik och den är inte alltid lätt att förstå sig på.
Försök att slappna av, och fråga på nytt om jag var otydlig med någonting.
Kram,
Tessi