Fundersam
04.06.2020
Hej!
Jag har fått i vårast vita prickar på förhuden. Vitare och hårdare än mina andra talgkörtlar. Är det endå samma sak? Och kommer dem bli mindre eller normala på nytt? Så har jag också en vit fläck eller är vit på en del av förhuden. Är det normalt? V
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
05.06.2020
Hej,
Prickarna du beskriver låter som om det ändå vore lite större talgkörtlar, men kom ihåg, kläm INTE på dem! Då kommer de bli inflammerade och väldigt onda! De kommer lägga sig med tiden.
Den vita fläcken på din förhud, tycker jag du ska kolla upp med en läkare! Då kan du få rätt eventuell behandling i form av salva, direkt från start! Många kan ha så, som du beskriver, och det är inget farligt men det kan krävas en behandling i form av kortisonkräm för att det vitaktiga ska försvinna.
Kram!
Malin