Hejjsaaaan
15.05.2020
Ja skrev de här:
12.05.2020
Hej! Jag har haft samlag med min kille bara via röven men jag får inte min mens?! Den är 3 dagar sen men har mensvärk hela tiden!? Men inte i nedre delen av magen utan i hela magen... har testat ett graviditetstest (hemma gjord, svårt att föklarar) men den visade negativ... tror inte jag är gravid för har bara haft samlag via röven! Om sperma har hamnat utanför blygläppen t.ex. så kan spermien simma in i mig endå? På tanke på att den är en bit från äggen och då killen inte har kommit i mig via vaginan. Bara via analsex. Som sagt tror jag inte är gravid men man blir endå orolig för att man inte får sin mens. Jag får min mens på 21 dagen eller 24dagen så jag har ganska tidig mens eller hur man säger. Är endera på dag 27 eller 28 i dag. Men jag har hört att menscykeln kan rubbas eller nått när man ändrar på sin livsstil... somsagt har jag börjat äta mindre för har ingen matlust, och börjat träna mer för älskar att träna och tränade redan från förr. Men jag tränar inte så mycket så musklerna inte hinner vila. Utan länk typ varenda dag och svettigare träningar mer sällan. Har som sagt gått lite ner i vikt. Förut när jag har ätit mindre så har mensen istället varit mer tidig än förut... förr fick jag mensen på dag 30 sku ja sejj men nu mellan dag 20 och 24.... hjälp
Men nu i efterhand började jag tänka på att är det möjligt att jag är gravid om killens kuk imisstag kom in i mig EN gång och sen ut utan att man märkte nånting? (via vaginan).
Ps. Har inte fått min mens än... 7 dagar sen

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
15.05.2020
Hej,
Jag tror nog att du själv skulle veta om i vilket hål han var inne? Känseln i underlivet är ganska bra så det känns nog annorlunda att ha analsex och vaginalt sex. Men ja, om han var inne i slidan och det var oskyddat så finns det givetvis en risk att du kan vara gravid - eftersom ingen av er kan känna när försatsen kommer. Chansen är ju inte speciellt stor på det sätt du beskriver men det är inte heller otänkbart. (I detta skede vill jag ändå påminna att OM ni växlar från analsex till vaginalt sex så måste ni tvätta er emellan så att det inte uppstår infektioner.)
Och en påminnelse till - Det är inte ovanligt att mensen kan vara en vecka sen även om man inte är gravid.
Det lättaste sättet att ta reda på det är att du testar dig. Gå till butiken och köp ett test så får du svar på några minuter och slipper fundera mera på det.
Kram
Tessi