Hur känns det?
15.05.2020
Hej, hur känns det att ha sin kuk inne i en flickas mun eller fitta? Och finns det något jag kan använda som känns typ likadant? Bert

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
18.05.2020
Hej,
Det finns nog inget enkelt svar på den frågan, eftersom alla killar sannolikt upplever det lite olika. Men sådär generellt skulle jag svara att det känns varmt, vått och mjukt.
Det som gör det svårt att uppleva samma känsla hemma om du är ensam är att elementet med spänning lämnar bort. Då du har sex med en annan person finns förhoppningsvis både omtanke, spänning och upphetsning med - och den känslan är inte helt likadan om du gör det hemma.
Jag skall skicka din fråga vidare till en killkompis som kanske kan ge ett mer exakt svar eftersom jag själv trots allt inte har de kroppsdelar som behövs för att veta exakt hur det känns för en kille.
Om du vill testa att tillverka en leksak hemma så kan du kolla in tipsen på denna sida.
Tessi
Paul svarar följande:
"Hej, hur det känns att ha sin kuk i en fitta eller mun är väldigt individuellt. Det beror dels på dig, hur du känner, eftersom alla är olika känsliga och känner olika på kroppen. Det beror dels också på den som du har sex med, eftersom alla kvinnor är olika uppbyggda och ser ut på olika sätt. Så, att ge ett exakt svar på det är svårt. Det man kan säga är att många upplever det som en lite kittlande och pirrande känsla då ollonet stimuleras då man har sex. Ollonet är överlag väldigt känsligt för beröring, så speciellt då man har oralsex (alltså kuk i mun) kan det ibland bli lite obehagligt om tänderna nöter mot ollonet för mycket.
Då det gäller något att använda som skulle kännas likadant är det också lite svårt att säga. Allt är som sagt individuellt och hur man känner som kille varierar ju även om man har någon form av hjälpmedel. Idag finns det så kallade fleshlights som ska motsvara en kvinnas kön. De ska då, om man tror beskrivningarna, vara utformade enligt hur vissa kvinnor ser ut men väldigt långt handlar det om försäljningsknep. Att simulera, alltså att låtsas, att man har sex med en kvinna då man använder en sådan är nog inte samma sak. Men, som sagt, alla är vi olika och alla känner vi olika. Det som funkar för dig kanske inte nödvändigtvis funkar för någon annan. Det gäller att pröva sig fram."