Ingen känsel i klitoris
08.06.2021
Hej.
Jag har tappat känseln i klitoris. Jag kan nog förstå att det är pga för mycket användning av min satisfyer. Så som jag förstår så får jag lägga den på hyllan och ”invänta” tillbaka känseln. Stämmer detta eller kan man på något sätt göra det annorlunda? Kommer känseln tillbaka? Med beröring från min pojkvän så brukade jag få fontänorgasm på bara några sekunder, men nu känner jag ingenting. Tycker det är jättepinsamt och jobbigt. Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
11.06.2021
Hej,
Tyvärr är det inte helt ovanligt det du beskriver. Just Satisfyern är ett jätteeffektivt sätt att uppnå orgasm i början, men den är också väldigt kraftfull vilket kan leda till att känseln avtrubbas. Det jag har läst om saken är att känseln nog återkommer med tiden, men precis som du själv skriver så skall du lägga den på hyllan ett tag och försöka hitta andra sätt att njuta.
Jag förstår att det känns jättetrist men försök att se det som ett tillfälle att lära dig nya saker om dig själv med hjälp av händer och t.ex. olja.
Kram,
Tessi