bäste vän
17.08.2019
Saknar alla stunder som jag hade med min bäste vän, funderar hur jag skall göra. Har även skrivit till denna person men hen bara ignorerar mig. Endast ett hej om man ser hen i byn "face to face" . Tänker på hen jämnt alla dagar och oftast så får man även tårar i ögon av saknaden till denna människa så hur går jag vidare med detta. Tacksam för svar

Ungdomsinformatör Ida svarar
20.08.2019
Hej!
Jag kan förstå att det känns jobbigt. Hände det något speciellt mellan er? Bråkade ni? Eller har ni sakta tappat kontakten med varandra? Finns det en förklaring på varför du inte fått något svar av hen?
Om du tar kontakt till hen och hen inte svarar, då kanske inte det är läge att ta upp vänskapen just nu eller att försöka lappa den. Men ni kan ta upp kontakten efter en tid. Behöver hen kanske tid? Det du skall göra nu är att ta hand om dig själv! Göra sånt som du tycker om att göra, och försöka tänka på annat. Gör saker, planera in saker med andra vänner eller familj. Jag förstår att det kan kännas svårt, men försök.
Kram, Ida