Fake vän pt 2
05.03.2019
Hejj Decibel. Tack för svaret på förra frågan! :). Jaa det är klart att man kan försöka att inte bry sig. Men problemet är att hon springer efter oss hela hela tiden. Inte bara ibland utan jämt. Det är så störigt för hon är ju bara med oss för att andra inte vill. Det är därför som det är så svårt att inte bry sig då hon alltid ska springa efter oss så vad ska man göra? :(

Ungdomsinformatör Ida svarar
05.03.2019
Hej!
Det ni kan göra är att ni pratar med henne och försöker reda ut allt. På nått sätt får jag känslan av att ni känner att hon väljer bort er? Så då är min följande fråga att tycker ni om att umgås med henne?
Det enda alternativet som jag kommer på är att ni pratar med henne om allt. Endera så slutar det med att ni är vänner och umgås eller så tvärtom.. Men prata om de, varken ni eller hon förtjänar att bli utfryst eller ignorerad.
Det verkar som att det är en hel del som ni borde reda ut, så skulle råda dig att skriva ner det du vill säga till henne. Jag vet att det kan kännas jobbigt att ta upp detta till diskussion med henne. Jag hoppas verkligen att hon lyssnar (det är något ni kan be henne göra också).  Och att ni lyssnar på vad hon har att säga.
Kram, Ida