Inga vänner
18.11.2019
Hej, jag skulle säga jag är en väldigt social tjej som tycker om att umgås med människor. Dock finns det ett problem, jag har inga vänner! I skolan pratar jag med olika mänskor varje dag och alla verkar glada att se mig och tala med mig, men sen på fritiden så är jag alltid ensam. Det känns som om jag inte kommer nära andra fast jag talar med dem. Då jag är i gymnasiet känns det som om alla andra har redan vänner och då är jag där ensam och känner att jag inte passar in någonstans. Jag har som tur en underbar pojkvän som jag älskar att umgås med men jag vill ju få flick kompisar att umgås med också. Jag gråter väldigt ofta för att jag just känner mig så ensam och jag har ingen aning om vad jag skall göra. Skulle vara skönt att få något tips som kanske skulle hjälpa. Anonym

Ungdomsinformatör Ida svarar
21.11.2019
Hej!
Blir glad av att läsa att du har en pojkvän som du tycker är underbar och som du tycker om att umgås med. Så kom ihåg att du inte är ensam! Man kan känna sig ensam ibland, men då är det viktigt att påminna sig om vilka människor man har runt om kring en som är viktiga och finns där för en.
Du nämner att du pratar med människor i skolan. Skulle du kunna tänka dig att ta kontakt med någon av dem och fråga fast ni skulle hitta på något? Om du känner att du vill skapa nya vänskapsrelationer, så gäller det att våga ta kontakt. Du fixar de! :)
Ta hand om dig!
Kram, Ida