Internet Bestfriend
24.06.2019
Ja har en ibf (interner Best friend) som bor i Björn Borg och vi vill verkligen träffa varandra i sommar. Enda är att ja inte har berätta för mina förärldrar att ja har en ibf. Vi har varit ibf i över ett år och håller kontakt via snapchat och Instagram. Hur ska ja berätta de för dem? Ibf

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.06.2019
Hej,
Det är nog inte svårare än att du helt enkelt berättar det för dem. Gärna så fort som möjligt så att ni hinner diskutera saken lite. Annars är det nog ganska naturligt att de skulle bli misstänksamma om du plötsligt vill träffa en person irl som de hör om första gången. Dina föräldrar vill bara ditt bästa, men idag talas det mycket om hur människor blir lurade av människor de träffat på nätet så det kan nog hända att du får räkna med att de kommer att ställa frågor.
Men att du har vänner är ju enbart en positiv sak, så bara för att ni har träffats och hållit kontakten via sociala medier betyder inte att relationen skulle vara mindre verklig.
Tala med dina föräldrar och berätta för dem.
Kram
Tessi