Min Crush gillar antagligen min bästavän
22.02.2019
Hej! Jag är en tjej som är 14 år och går i 8an andra terminen. Jag har en bästavän som jag verkligen tycker om och hon antagligen mig, men jag har ett stort problem verkligen!, jag och hon har gått i samma klass sen 5an och vart vänner så lämge tills nu. Jag har även gått i samma klass med min Crush sen 4an men började gilla hnm under den senaste sommarlovet. Under sommarlovet skrev han verkligen ina saker till mig som”oj oj ojj när jag la ut en bild när jag gymma och fint hår när jag skicka på mitt hår osv, men efter att skolan började va allt som vanligt han va helt enkelt iskall. Än idag är han väldigt konstig ibland snapar han mig väldigt mycket allt skickar bilder bara men ibland dissar eller inte svara på hela dagen så han e verkligen osäker eller konstig. Min andra bästavän har en pojkvän som hon vart tsm med i 7an dvs att hon är ihop med min Crush bästavän så min Crush vet att min kompis är ihop med hans kompis. Men under jullovet så skrev hon att han flörtar och skirver konstiga grejer till henne och varför hon skrev det till mig är för att både hon och min andra bästavän vet att jag gillar hnm, men iaf hon skrev att han flörtar med henne och sen skrev min kompis pojkvän till hnm varför hon gör d o då svara han att han flörtar med människor på snap som han inte gillar, vilket är konstigt?, han har även flörtat med min andra kompis som jag nämnde först och igår så pluggade hon o då frågade han henne på snap om hon kunde hjälp hnm med en uppgift o då skrev hon att ton pluggade med ”sexboken” som vi jobbar med på no och då svara han ”sexboken va????????” o då svara hon ”är du kåt eller” gör skoj skull o då svara han ”jaa” o detta hända igår men idag så är det fredag och min vän sa allt till mig som han hade skrivit men egentligen ville hon inte för hon vet att jag skulle bli ledsen men hon gjorde det ändå gör jag tvinga henne, min kompis har en kompis som frågad emin Crush om han gillade henne pga att han skrev så osv o då svara han ”ksk ksk ksk” och sen skämdes han väldigt mycket!, jag kom hem o grät väldigt mycket och känner mig så patetiskt och ful. Vad kan detta bero på gillar han henne eller inte? Anonym

Ungdomsinformatör Ida svarar
26.02.2019
Hej!
Du ska absolut inte klandra dig själv eller på nått sätt hacka ner på dig själv, för ingenting är fel på dig. Du duger precis som det är. Jag förstår helt och hållet att du är ledsen över det här, för han beter sig verkligen konstigt. Det verkar som att killen inte riktigt vet vad han vill och vad han känner. Månne han är osäker på sig själv och söker uppmärksamhet? Eftersom han skickar med så många, lite med attityden "bara för att".
På det sättet som han beter sig så tycker jag att han inte är värd dig och din tid. Du beskriver att han är osäker och konstig, skulle du vilja vara tillsammans med någon som är osäker och konstig? Just i och med att han är lite från och till, så kan betyda att han inte har de känslor för dig som du önskar. Ställer en till fråga här som du kan fundera över, hur önskar du att din pojkvän betedde sig mot dig?
Vill du veta med säkerhet vad han känner, så kan du fråga av honom. Då får du troligtvis ett svar och så vet du det, och kan sedan ta det därifrån. Men kom ihåg att du duger precis som du är, om han inte har känslor för dig så betyder det inte att något är fel med dig. Det är bara så att känslorna inte matchade mellan er.
Ta hand om dig!
Kram, Ida