Mina tjejkompisar kollar konstigt på mig
17.12.2018
Hej Jag heter Elin
Mina kompisar har börjat kolla konstigt på mig efter en kväll hemma hos mig. Jag vet inte om det är för jag har på mig stringtrosor och leggings. För mina kompisar tycker inte om det och såkollar dem och rynkar dem på näsan om dem ser mig i stringtrosor. Vad ska jag göra så dem inte bryr sig längre?
Hälsningar Elin Elin

Ungdomsinformatör Ida svarar
20.12.2018
Hej!
Du ska bära det som du tycker är bekvämt och det har inte dina kompisar något att göra med. Jag vet att det kan va svårt att strunta i att de kollar konstigt på dig, men försök. Det är bara barnsligt av dem att bete sig på det sättet. Om du är osäker på varför de gör och beter sig på det sättet de gör, så tycker jag du kan helt enkelt fråga dem vad det är som de funderar över.
Våga vara dig själv och våga ha de kläder du vill ha! :)
Kram, Ida