Önskar att jag visste problemet
18.10.2018
Hej, jag har många kompisar som jag trivs jätte bra med i skolan och på fritiden, men alla är bara flickor. Jag har aldrig varit riktigt nära kompis med en pojke. Jag skulle vilja hitta någon som är snäll, har samma intressen som jag och tänker lika.Dom flesta pojkar är bara barnsliga och tror att dom är tuffa, och sådana typer vill jag ju inte umgås med. Jag har en i skolan som jag är lite kär i. Han är jätte snäll och söt och vi har några gemensamma vänner. Han lyssnar alltid när jag säger något till honom och har inget emot mig, men vi är inte nära kompisar. Det känns som att pojkar hatar mig och inte vill ha något med mig att göra. Vad ska jag göra för att hitta någon som vill vara min vän? Hon som inte har en vän

Ungdomsinformatör Ida svarar
24.10.2018
Hej!
Vill först börja med att säga att va bra att du har kompisar som du trivs med.  Oftast så tar de en stund för att bygga upp en nära vänskapsrelation, så försök att inte pressa fram någonting. Ge de tid :)
Om du vill lära känna killen bättre, så kan du börja prata med honom oftare, t.ex. har du hans insta eller snap? I så fall kan du börja skicka åt honom därvia.  I och med att ni börjar prata mer så märker du säkert efter en tid om dina känslor blir starkare för honom eller om du bara vill vara kompis.
Du duger precis som du är! Och kom ihåg, du har många fina vänner som du trivs med. Ta vara på dom relationerna och ta hand om dig!
Kram, Ida