!!
08.06.2017
Hej, jag har en pojkvän å vi är sådär att vi inte är ut på helger osv ut är mest hemma. Vi har inte så många vänner var utan vi har mest varandra bara. Alla andra i vår ålder super och fester alla helger. Men jag tycker inte om att vara på fester elr dricka elr så. Men inland skulle det vara roligt att fara ut en sväng någon helg. Men om vi gör det nu har vi ju som sagt inte så mycket vänner att vara med utan då är de ju bara vi 2 som är med varandra iaf. Å jag vill inte dricka å festa varjw helg bara för att andra gör det. Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
13.06.2017
Hej,
Nej, jag tycker inte heller att du/ni skall känna er pressade att dricka eller festa alla veckoslut bara för att andra gör det. Men det finns ju inte heller någonting som säger att ni måste göra det. Ni kan ju gå ut och röra er bland folk utan att vara fulla.
Nu under sommaren ordnas det ju en del större evenemang då det kommer att vara mycket människor i farten, så även om ni inte har ett så stort kompisgäng som ni hänger med så kan ni röra er bland folk. Och eftersom ni är två så kanske det känns tryggare att haka på med ett gäng halvbekanta än det skulle göra om ni var alldeles ensamma.
Tala med din kille. Vill han också fara "ut" nån gång och se på lite folk? Isåfall är det ju bara att göra det. Ni har ju en väldig trygghet i varandra - om ni hittar ett gäng andra att hänga med så känner ni er kanske lite modigare då ni är två, och hittar ni inte det så har ni ju ändå varandra att hänga med.
Hoppas att det blir många vackra och varma kvällar i sommar så att ni också får gå ut och se lite människor. Man måste inte dricka för att passa in, och om ni båda vill samma sak så kan ni stöda varandra.
Kram,
Tessi