Sexualitet
10.06.2021
Jag (15 årig kille) har lite frågetecken gällande min sexualitet. Jag tror att jag är bi men är inte helt säker. För ungefär ett år sedan så märkte jag att jag tänder på feminina män och tanken på sex med femina män, men inte med maskulina män. Jag undrar om det är vanligt bland bisexuella pojkar att föredra endera feminina- eller maskulina män? Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
11.06.2021
Hej,
Jag tror inte att det finns någon regel som skulle gälla för alla i detta. Vissa bisexuella killar föredrar en typ, andra föredrar en annan - och somliga har ingen "typ" som de föredrar utan det handlar helt och hållet om hur personen är.
I mina öron låter det som att det viktigaste är att du själv är okej med den insikten du har fått om vem du tänder på. Njut av dina fantasier och med tiden får man se vad som händer.
Kram,
Tessi