Stämpel
29.03.2019
Hej! Jag satt i en killkompis famn, vi är bara vänner och känner inte honom så jätte bra heller. Det fanns ingen annan plats och ja skulle bara prata med tjejkompis som satt brevid honom.
Det var några som såg detta eller ja en tjej kollade lite.
Jag är rädd för att få en stämpel av dom.
Vad ska jag göra? Anna

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
01.04.2019
Hej,
Precis som du själv skriver så är ni bara vänner, och du satt i hans famn för att det inte fanns andra lediga platser. Skulle det ha varit en tjejkompis vars famn du satt i skulle knappast någon ha reagerat alls över saken.
Jag tycker helt enkelt att du skall släppa hela grejen. Skulle någon kommentera saken så kan du fråga varför de anser att de har någonting alls att göra med den saken, och om de hade tyckt att det var ett problem om det var en annan tjej vars famn du satt i?
Det är tyvärr så att människor ofta lägger sig i vad andra gör och tycker att de har rätt att uttala sig om det, men du vet ju själv hur situationen var i detta fall, och då får du ju utgå ifrån att det är DU som vet sanningen om det som hände.
Ta det lugnt och lev vidare.
Kram
Tessi