Tjejer är så komplicerad
24.09.2015
Hej! Varför är tjejer så komplicerade???
Alltså jag har en tjejkompis som modde väldigt dåligt så att hon började snacka massa dåliga saker som hon vill göra mot sig själv ( alltså skada sig själv) och jag blev oroligt om henne och jag pratade med henne i skolan och allt var bra men sen nästa dag när jag smsar henne hur hon mår? Så läser honom smset men svarar inte tillbaka allt jag gjorde är att försöka hjälpa henne...
Vi har varit vänner i 3 år nu
Alltså vadå om man är snäll mot en tjej tror de då att man försöker haffa dom eller? Anonym

Ungdomsinformatören Sanna svarar
05.10.2015
Hejsan kära Anonym
Tjaaaa det är svårt att förstå sig på varandra. Vi tänker och funderar och framför allt fungerar på så olika sätt. Kanske var det hlet spontakt som hon berättade allt det för dig, och sen började hon fundera över allt och kanske ångrade att hon öppnat sig för dig. Fast ni varit vänner så länge. Ibland kan det kännas för jobbigt fast man ändå behöver få ventilera sina tankar och känslor med någon, och så ångrar man att man sa något och låssas som ingenting nästa gång man möter/har kontakt med den personen. Jag misstäker att det kan vara vad som hände. Hon menar inget illa med det men så kan vi fungera vi människor. Jag tror ändå att hon är glad över att ha dig i sin närhet. Det vittnar ju om det att hon alltid tar kontakt till dig. Hon är säkert innerst inne glad över att hon pratade med dig om de jobbiga sakerna, men låt henne bestämma om ni ska prata mera om det eller om det får räcka med det som var. Kan vara att det är för jobbigt och känsligt att ta upp mera och att hon inte vill, men hon vet att du vet och att du finns där för henne om hon behöver. Det är huvudsaken tycker jag. Du finns där för henne, men pressar inte. Du bryr dig <3 Hon kan vara glad över att ha en sån fin vän som du.
Försök att släppa det och låt henne komma och prata mera om hon behöver men annars låssas du som att det regnar och pratar om annat när ni träffas.
Många kramar från ungdomsinformatören Sanna
Ps. alla borde ha en sån som du!