Vad vill han
10.03.2019
Går på gymnasiet och jag är rätt så babblig och pratar med alla men det finns någon som inte andtränger sig att prata med mig men när han säger mitt namn då säger han bra saker om mig. En gång hade vi fest. Jag blev full och gick runt o typ pussade alla. Han blev avundsjuk och ledsen för att han inte hade fått nån kyss (en av mina tjej kompisar sa att jag pussade hnm jättemkt så fort jag fick reda på det) (ingen mun grejer) och nån gång sa han att han inte var min smak. Samma tjejkompis tror att han har en crush på mig. Kan det stämma?

Ungdomsinformatör Ida svarar
11.03.2019
Hej!
Utgående från det du säger är det jätte svårt att svara ja eller nej på den här frågan. Han säger goda saker om dig och din tjejkompis tror att han har en crush på dig, vilket båda kan betyda att han är intresserad.
Är du intresserad av honom? Om du är det så ta kontakt med honom, lär känna honom bättre eller fråga om han vill träffas och hitta på något. Det gäller bara att ta mod till sig och göra det. Det är alltid spännande i det skede man skall ta kontakt och det får det vara.  Lycka till! :)
Kram, Ida