Kusiner
14.05.2020
Hej .
Nu är det så att jag och min kusin bor nästan grannar, vi är båda tjejer och 15/16år Nåt hus mellan bara och vi är typ jämt.
Det började i vintras med att vi va själva hemma o pratade om sex å killar å sånt...
Det ena ledde vidare å vi hamnade i hennes säng.. Nu "sover" vi nästan jämt hos varann och ingen tycker att det är konstigt, vi har ju alltid vaŕit bra kompisar.
Vi är nog inte kära i varann typ? Men det är så jävla mycket skönare med en tjej, pojkar är så ivriga och hårda. Finns inget som vi prövat som gjort ont, bara skönt.... vi är ju typ jämt tilsammans, själva eller med kompisar, dock räcker det med en blick från någon av oss för att "veta" vad som händer sen..
På ett vis är detta väldigt bra, för ingen bryr sig, men det känns lite kostigt. Hon prövade med en killkopis för ett tag sen, men kom tillbaka och sa att sexet är bättre med mig.
Är detta olagligt? Alltså att två flickor som är kusiner har sex?
Givetvis gör vi många andra grejer också, men vi har ju vår hemlighet, och det räckrr med att vi snuddas vid för att det ska pirra till. Kusinen

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
15.05.2020
Hej,
I Finland är det inte olagligt att ha sex med sin kusin, inte heller för kusiner att gifta sig. Men det är kanske ändå ett ganska känsligt ämne och att ha sex med en så nära släkting anses ofta som tabu.
Sen kan jag ju tycka att det är en fördel att man får utforska sin sexualitet tillsammans med en person man litar på och är trygg med. Såvida det sker på en önskan från båda två - speciellt med tanke på att en av er ännu är 15 och således inte "byxmyndig".
Jag brukar inte råda människor att hålla tyst om saker, men i ert fall kanske det trots allt är bättre än att öppet berätta. Det är som sagt inget brott att ha sex med sin kusin - men jag är osäker på om andra människor skulle förstå eller acceptera saken.
Kram
Tessi