Masturbation
05.06.2020
Hej!
Vad är det egentligen söm gör det skönt när man runkar?
Vad är det för vätska som kommer ut och varför känns det så skönt då det kommer ut?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
08.06.2020
Hej,
Oftast är det helt enkelt beröringen av känsliga och erogena zoner som gör att det är skönt att runka. Olika människor tycker om olika sorts beröring, och på så sätt är det bra "övning" inför att ha sex att ta reda på vilken sorts beröring man själv tycker om och hur man skall röra sig för att det skall kännas bra.
Vätskan som kommer ut ur penisen då du runkar är dels försatsen (några droppar klar vätska som kan komma medan du runkar) och sedan utlösningen, d.v.s. sädesvätskan, som oftast kommer i samband med att man får orgasm.
Bra om det känns bra, då är det bara att fortsätta.
Kram
Tessi