Nedtryckande kommentar
23.11.2019
Hej! Jag var i skolan idag och sista lektionen hade vi gymnastik. Jag kom först ut ur omklädningsrummet och där sitter två 9:or(pojkar). Jag hade mina utekläder några meter från dem och jag går och tar på min jacka och mina skor och så börjar de prata med varandra (medan jag lägger på mina ute kläder) (de ville att jag skulle lyssna, det förstod jag) de sa: Kvinnor ska va smala och män kan vara lite tjockare. Jag stod där och blev väldigt upprörd över det de sa och jag önskar jag skulle ha sagt till åt dem. Hur ska jag glömma dehär de sa? E.H.

Ungdomsinformatör Ida svarar
26.11.2019
Hej!
Jag kan helt förstå att du blev upprörd över deras kommentar, det skulle jag också ha blivit. För i det dom sa så finns ingen sanning.
När man hör sådana kommentarer så kan man ibland bli chockad att ”hur kan någon säga så?”. Man fryser till helt enkelt. När det har gått en tid så har man hunnit gå igenom det dom sa och gått igenom sina egna tankar, och då kommer man på vad man skulle ha velat säga till dom.
Förhoppningsvis så menade inte de här killarna vad de sa, utan de sa bara nått för att verka coola. Så jag skulle råda dig att tänka på det som omoget från deras sida. Kom ihåg, det finns ingen sanning i det dom sa! Och ifall du skulle höra det igen så tycker jag du väl kan säga att det inte är okej att säga så och att det inte alls stämmer.
Ta hand om dig! :)
Kram, Ida