Munsex
26.05.2021
Hej jag vill överraska min kille med en avsugning. Han har slickat
mig tidigare men han har aldrig frågat mig om jag vill suga honom.
Jag har tänkt och funderat på att suga honom flera gånger nu men det har ändå inte blivit av.
Men finns det typ något som kan vara bra att veta eller tänka på för jag har inte
sugit någon kille tidigare.
Och ska man suga eller runka tills han får utlösning
som vid "vanligt sex"? Jag har läst att det inte är något farligt om man sväljer
sperman eller att man kan bli gravid av det så jag tänker att jag ska låta han
komma i min mun? Jag vet i och för sig inte riktigt hur sperman smakar mer än det är
typ kladdigt. L & M

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
28.05.2021
Hej,
Tack för din fråga. Bra att du frågar då det är någonting du funderar över.
Oralsex på en kille känns lite annorlunda för honom än vaginalt sex av många orsaker. I munnen är det inte ett lika jämnt tryck runt penisen som vid vaginalt sex så bland annat därför kan det ofta ta längre tid för killen att få utlösning genom oralsex.
Jag tycker att du skall se det som ett äventyr, och inte som en uppgift. Ställ inga krav på dig själv om hur länge du skall hålla på eller att han skall få orgasm, för det skall inte vara en prestation utan någonting man gör för att det är roligt.
Du kan börja med att bara slicka på penisen och ollonet. Vid ollonkanten sitter en sträng (mellan ollonet och skaftet) och denna är ofta ett väldigt känsligt ställe så du kan testa att låta tungan undersöka det stället. Sedan då det känns bekvämt för dig så kan du ta in ollonet/penisen i munnen.
Kom ihåg att det inte behöver gå snabbt, och att du inte måste låtsas som att du har full koll. Det är oftast nästan skönare om man tar det lååångsamt och bit för bit.
Sedan om/då du har penisen i munnen så skall du inte försöka täcka över dina tänder med läpparna, eftersom det mest bildar en hård kant så det är inte så skönt för honom. Du kan täcka den övre tandraden med din överläpp, men sträck ut tungan så att det är tungan som skyddar penisen mot tänderna i din nedre tandrad. Det låter skumt då man skriver det men jag tror du förstår sedan då du är i sammanhanget :)
Men huvudsaken är att det är någonting du gör för att DU vill, och att du är öppen för det han signalerar. Alla killar är inte lika intresserade av att bli avsugna och det måste man respektera. Lycka till!
Kram,
Tessi