Ollonet och förhuden
21.06.2020
Hej, jag undrar varför min förhud inte hålls över ollonet som skydd utan den drar undan så ollonet e synligt även när jag inte har stånd? Jag har inte opererat den detta gör att jag har inte så mycket känsel i ollonet.
Tacksam för svar Förhuden

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
22.06.2020
Hej.
Det enkla svaret på din fråga är att alla helt enkelt ser olika ut. På vissa är förhuden snävare än på andra - och det finns för- och nackdelar med båda två. Detta med att förhuden är "för lös" brukar sällan upplevas som ett problem, så jag är inte säker på att det finns så mycket man kan göra åt saken, men ingenting utesluter att du tar upp saken med en läkare om du känner att du vill ta reda på det.
Kram
Tessi