Prep-kurser
21.05.2020
Hej!
Finns det någon nätkurser med prep-kurser inför studentexamen? Skulle helst vilja ha för A-finska, engelska och psykologi och att de skulle gå nu i sommar så att man hade något att göra nu när det verkar vara omöjligt att få ett sommarjobb. Linus

Ungdomsinformatör Ida svarar
28.05.2020
Hej!
Vill börja med att be om ursäkt för att du fått vänta på svar.
Det finns nog ABI kurser som nätkurser. Här finns ett exempel: Abikurs i finska, online. Jag skulle råda dig att prata med din studiehandledare, hen kan troligtvis hjälpa dig. Eller prata med dina lärare inom de ämnen, kanske de kunde ge tips på hur du kunde gå till väga för att läsa på egen hand. J Sätter några länkar här nedanför, som du kan kolla upp.
https://www.uplus.fi/sv/gymnasie
https://thorax.fi/abi-kurser/
https://abi.teknologforeningen.fi/index.php/abikursen
Lycka till!
Hälsningar Ida