Pungkulan fo in
28.01.2020
Jag runkade just. De va SKITSKÖNT men precis då ja spruta så föll typ min högra pungkula in ovanför snoppen (så att ja liksom bara hadd en pungkula hängandes kvar) de händ precis samtidigt som dedär vita kom ur snoppen o kulan gick no lätt att buck tibaka men ja tänkt ba e dehär nå fargligt? kan ja typ bli steril?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
29.01.2020
Hej,
Det är helt normalt att pungkulorna dras upp närmare kroppen vid upphetsning eller då man är sexuellt aktiv. Då man är liten (barn alltså) finns det en gång mellan bukhålan och ner i själva pungen, som testiklarna sen "vandrar" ner igenom. För de flesta killar försvinner denna gång då testiklarna vandrat klart, men inte för alla. Så för vissa killar lämnar det kvar ett litet hålrum dit testiklarna kan dras upp då man är sexuellt upphetsad - och det är inte farligt så länge testikeln sen kommer ner igen.
Men OM det skulle vara så att testikeln fastnar helt där uppe, och inte kommer ner av sig själv eller då du försöker flytta ner den med handen så skall du uppsöka läkare.
Inget att oroa sig för så länge den kommer ner tillbaka alltså.
Kram
Tessi