Tidig utlösning
28.05.2021
Hej jag har en sak som jag undrar över.
Min kille får utlösning väldigt fort, det tar runt 2-3 minuter ungefär innan han kommer.
För jag undrar om det finns någonting som jag kan göra eller om ni har någon idé eller tips?
Det är svårt för mig att förstå eftersom man inte har någon snopp men jag tänker om det finns
något som jag kan göra som tjej?
Han får stånd väldigt snabbt för jag behöver inte göra så mycket för att "få igång" honom
men jag vet inte om det har något med att han får tidig utlösning. Par

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
28.05.2021
Hej,
Ibland blir det lättare med tiden att kontrollera sin utlösning. Då man är ung är det ännu spännande och "överväldigande" på ett sätt som kan göra att man rycks med nästan för mycket, men med tiden gissar jag att han kommer att bli bättre på att känna igen signalerna från sin kropp och därför bli bättre på att behärska det.
Det ni kan göra är dels att under förspelet fokusera mer på dig och mindre på honom, så är ni lite mer på samma nivå då ni kommer till den penetrativa delen. Annars blir tjejen lätt lite "efter" och då killen kommer så har hon knappt hunnit komma igång. Det andra ni kan göra är helt enkelt att backa då han känner att han börjar närma sig. Så att han drar sig ut och ni igen fokuserar på dig emellan. Dessa saker kommer inte att lösa problemet med en gång men kanske på sikt. Om ni har sex flera gånger under en dag så kan det också vara lättare för honom att kontrollera utlösningarna den andra gången, eftersom han kanske då har "det värsta" ur systemet.
Det han kan göra på egen hand om han onanerar är att verkligen känna efter i kroppen hur det känns då orgasmen närmar sig, så att han blir bättre på att känna igen den känslan, det kan hjälpa er då ni har sex. Men som tjej finns det inte så jättemycket du kan göra, annat än att hjälpa till att försöka hitta lösningar och hålla humöret uppe. Jag förstår att tidig utlösning kan kännas krångligt då glädjen av penetrativt sex blir kortvarig, men sex kan vara mycket mer än bara penetrativt, och det finns många sätt som ni kan se till att ni båda två blir tillfredsställda ändå (fingrar, mun, leksaker). Och som sagt - till stor del brukar det lösa sig med tiden.
Kram,
Tessi