Vänner
07.04.2020
Hej, sen jag slutat gymnasiet för två år sen har jag sådär kontakt med dom jag brukade va med i gymnasiet. Känns tråkigt att typ ingen vill ses. Förstår att man jobbar men alla har dåligt med fritid. Alla sitter på telefonen bara men orkar typ o te ses på riktigt. Åååå

Ungdomsinformatör Ida svarar
09.04.2020
Hej!
Vad tråkigt! Och just nu är det verkligen annorlunda tider, eftersom vi inte kan umgås precis som vanligt eller hur mycket som helst.
Hur är det, har du berättat för dina vänner om hur du känner? Vad skulle du vilja göra mer dina vänner? Har någon frågat ifall ni ska hänga? Har du frågat ifall dom vill umgås?
Har du någon hobby? Om inte kanske du kunde fundera på vad som intresserar dig och om det finns något som du kunde testa på. Via hobbyn hittar man ofta nya vänner och bekantskaper. Fundera på vad du kunde göra för att du ska må bra och vad du tycker om att göra.
Ta hand om dig!
Kram, Ida