rökning
09.12.2018
hejsan decibel,
förra helgen rökte jag ganska mycket. jag är väldigt ung för att röka och jag vet att jag inte borde ha gjort det men ville testa och tyckte det var kul. rökte ca två ciggar, och undrar om det syns på lungorna efter två ciggar?
:)

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
12.12.2018
Hej.
Precis som du skriver så är du väldigt ung, och rökning är alltid enbart dåligt - oavsett vilken ålder man har. Men speciellt skadligt ju tidigare man börjar med det eftersom det finns så många delar av din kropp som ännu håller på att utvecklas.
Men du kan nog slappna av. Efter två cigaretter lämnar det inga bestående skador på lungorna, och det skulle knappast synas på någon undersökning. Men undvik att göra om det så behöver du inte oroa dig alls.
Kram
Tessi