Saab
28.05.2022
Hej! Hoppas ni har någon Saab-expert på erat team!
Jag har en steg 1 optimerad Saab 9-3 1.8t från 2007 som är kört med 200 000 km för tillfället, men skulle vilja byta ner mig till en billigare (och därav äldre modell) inför studierna i höst. Har funderat på både Saab 9000 och Saab 900 OG, vilken av dessa skulle ni säga är bättre? Rum är inget större problem, men vet att jag inte hört om några typiska motorproblem på varken 9000 eller 900, fast växellådan kanske kunde varit bättre på 900 men ja.
Är öppen för andra förslag också ifall ni har bättre modeller i åtanke!
Tack i förväg! Saab-fantasten numero uno

Ungdomsinformatör Kix svarar
13.06.2022
Hejsan!
Tack för din fråga. Vi har ännu inte lyckats hitta någon expert som är rätt för frågan, men vi fortsätter söka.
Det som du kan överväga att göra tills vidare så är att gå med i Svenska Saabklubben, då får du bland annat tillgång till deras forum där man kan diskutera just såna här grejer med andra inbitna Saab-fantaster! Ett internationellt medlemskap (eftersom du är från Finland) kostar ungefär 25€ i året utan tidning, och 50€ i året ifall man vill ha deras tidning.
Ha det bra tills vidare, ifall vi hittar någon som kan svara på din fråga så kommer vi klistra in det hit!
Mvh, Kix