Sex
22.07.2019
Hur vet jag om min flickvän vill ha sex eller inte utan att fråga henne.
När vi brukar hångla så brukar hon börja andas högt eller tungt

Ungdomsinformatör Ida svarar
24.07.2019
Hej!
För att få reda på om någon vill ha sex så är det att fråga det av den personen. Det är inga säkra tecken på att en person vill ha sex om hen andas högt eller tungt under tiden man hånglar. Det kan vara så att den ena vill ha sex medan den andre inte vill att det går längre än att hångla. Sex får aldrig innefatta tvång eller tjat - då är det inte sex utan någonting helt annat. Det finns många andra former av sex som inte innefattar penetrativt samlag som man kan sysselsätta sig med under tiden man väntar.
Du kan fråga av henne t.ex. när ni träffas och är ensamma i den stunden du tänker på det. Det är viktigt att ni känner er trygga med varandra när det väl händer, och genom att prata om bidrar med att ni känner er trygga. Det är en viktig fråga och det visar också att du respekterar henne.
Kram, Ida