Sex
09.12.2018
Hej jag är så kåt måste ha sex eller vill ha men har ingen att ha det med men ja vill 23år och oskuld vad ska ja göra H

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
14.12.2018
Hej.
Jag kan förstå känslan av att man är så kåt så man upplever att man bara måste ha sex, men lita på mig då jag säger att det är stor skillnad på upplevelsen beroende på vem det är du har sex med. Och att ha sex med någon, vem som helst, ger inte nödvändigtvis en upplevelse som är värd att minnas efteråt.
Jag tycker därför att du skall försöka satsa din energi på att träffa nån som är värd att ligga med. Ställ alltså in siktet på att träffa nån som du vill dela upplevelsen med, istället för att sikta in dig bara på att få det gjort. Givetvis finns det aldrig några garantier för att första gången med en ny partner blir nån höjdare, men sannolikheten är ändå större att det blir en trevlig upplevelse om det är en person som du har positiva känslor till.
Så utan att veta någonting alls om dig, så tycker jag att du kan börja med att fundera över vad det egentligen är du söker. Vill du "bara" ha någon att ligga med, eller söker du en relation? Andra steget kunde kanske vara att skapa en profil på t.ex. tinder. Man kan vara av många olika åsikter om såna appar, men de är trots allt ett snabbt och effektivt sätt att kolla vad det finns för utbud av singlar, så de sparar rätt mycket tid. Berätta lite om dig själv och om vad du söker och sen är det bara att se om du får några matchar.
Försök att inte ta nån stress över sexet. Att vara kåt innebär ju att du har massor med sexuell energi och det är ju en fantastisk (om än frustrerande) känsla. Försök njuta av den medan du håller upp ögonen efter en passlig partner.
Kram
Tessi