.
25.11.2019
Hej, hur blir man av med tankar som gör att man blir nestämd pga att ens partner mår skit,sku böv hjälp fö tå jag byri må skit så byri ha hjälp me å glöm bort se sjölv. Hu ska ja gjö?

Ungdomsinformatör Ida svarar
26.11.2019
Hej!
Det är svårt att ge något konkret tips på vad du kunde göra eftersom det inte framkommer exakt vad tankarna handlar om. Jag kan förstå att det är jobbigt att din partner mår dåligt. Det som du bör påminna dig är att du inte ska bära hans mående. Du kan inte fixa det genom att bära hans mående, han måste ta tag i det själv. Du kan finnas där som stöd. och lyssna ifall han behöver prata.
Får han hjälp? Det vore kanske bra ifall han skulle prata med någon ifall han inte gör det redan. Jag skulle även råda dig att prata med någon, har du t.ex. någon kompis som du kan prata med eller förälder? Du kan även gå till skolhälsovårdaren eller kuratorn.
Det var bra att du skicka in en fråga och att du märkt att du behöver göra något åt saken. Ta hand om dig nu!
Kram, Ida