Bh storlek
15.12.2020
Hej! Jag trodde i sommrast att jag hade hittat rätt bh storlek. Men nu är bandet runtom med " hacken" för litet och kupan aningen stor. Hur kan jag hitta rätt storlek. Hejsvejs

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
16.12.2020
Hej,
Det är mycket möjligt att bh:n var rätt storlek i somras, men eftersom kroppen förändras och bröstens/bröstkorgens storlek också gör det så finns det sällan någon garanti för att samma bh kommer att passa ett halvår senare.
Det bästa skulle vara om du besökte en butik där de säljer underkläder och faktiskt känner sina egna varor. Nu vet jag tyvärr inte om det finns någon sådan butik på orten där du bor, eller om du behöver besöka en större stad för att hitta det. Precis som du skriver så handlar det dels om omkretsen på din bröstkorg, men även kupstorleken och din kroppsform i övrigt. Så du borde tala med en expedit som kan mäta dig och på basen av det hitta en bh som passar dig optimalt. I de flesta varuhus säljs bh:n, men oftast finns inte sakkunskapen och servicen kring hur man skall hitta rätt.
Speciellt om man har väldigt stora bröst så lönar det sig att gå till en riktigt underklädsaffär för att hitta en bh som sitter.
Lycka till.
Kram,
Tessi