Döden
25.05.2019
Min katt som var min bästa vän har gått bort, hon gick bort för 2 dagar sedan och gråter konstant, hon var verkligen min bästa vän hon var alltid med mig, varje gång jag var ute sprang hon efter mig och sprang mot mig när jag kom hem och nu vet jag inte hur jag ska gå vidare, snälla svara fort mår dåligt och är konstant ledsen Katt älskare

Ungdomsinformatör Ida svarar
28.05.2019
Hej!
Jag kan förstå att du är ledsen! Det är helt okej att du gråter och är ledsen, låt dig vara ledsen och sörja att din katt har gått bort. Du kommer alltid att ha kvar minnena av hen! Minnen lever alltid kvar. Kom ihåg de fina stunderna och tänk på hur tacksam du är att du fick just ha hen som din katt.
Det är inte lätt, men för varje dag kan det kännas som sorgen blir lite mindre. Ge det tid. Tillåt dig själv att vara ledsen när du känner att du behöver få vara det. Men våga gå vidare också. Det som kan hjälpa är att du hittar på saker som du tycker om att göra, umgås med människor som ger dig energi och som får dig att skratta. Prata med dina vänner eller familj om hur det känns och om hur du mår, dom kan säkert finnas där och ge dig stöd. Du kan även läsa våra informationssidor om Kris och sorg.
Ta hand om dig!
Kram, Ida