Gråter och skrattar
01.09.2019
Hej, idag var jag med min pojkvän och plötsligt kändes det väldigt tungt i hjärtat. Sen började jag hyperventilera och det kändes som att jag inte fick någon luft och att det gjorde ont i hjärtat (inte fysiskt). Efter en stund började jag gapskratta och kunde inte sluta. Vad är det för fel på mig? Allt i mitt liv är rätt så bra nu men förr bodde jag ensam och mådde dåligt pga det. IM

Ungdomsinformatör Ida svarar
04.09.2019
Hej!
Det är inget som är fel med dig. Det kan handla om en ångestattack eller panikångestattack. Det kan även handla om stress. Har du haft mycket pågång? Sovit ordentligt? Det kan kännas obehagligt och skrämmande. Förstår också att du vill ta reda på vad det är och varför det hände. Det är svårt att säga just varför din kropp och du reagerade på det sättet som du beskriver. Har du pratat med någon om detta? Det kunde vara bra att ta upp det med någon som du litar på, en förälder, en kompis, din pojkvän eller kanske kuratorn. Om det händer flera gånger skall du absolut ta kontakt med skolhälsovårdaren eller kuratorn. Våga be om hjälp!
Många gånger behöver vi bara få prata av oss. Blir glad av att läsa att allt i ditt liv är rätt så bra just nu. Ta hand om dig!
Kram, Ida