Halsont
18.10.2021
Hej! Jag har en liten knöl i min hals som gör ont när jag sväljer och om jag knycker på den. Jag kan trycka på den och känna att den åker lite runt i min hals och det knäcker när jag trycker på den. -

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.10.2021
Hej,
Det är jättesvårt att veta vad det är för knöl bara på basen av det du skriver. Det kan vara en lymfkörtel som är lite svullen, eller en helt normal del av anatomin t.ex. vid din strupe. Om knölen oroar dig så tycker jag att du skall gå och visa upp den för din skolhälsovårdare så att hen kan undersöka den. Vid behov skickas du sedan vidare till en läkare.
Antagligen är det ingenting att oroa sig över, men kolla upp det så kan du slappna av sedan.
Kram,
Tessi