Han ignorerar mig
11.11.2020
Hej decibel!
Skrev till er tidigare om killen X i serien har han glömt sitt ex. Nu är det så att han aldrig svarade till mig på snap, han öppnade inte ens mitt meddelande. Jag bestämde mig för att skicka ett nytt igår för att försäkra mig om att han ignorerar mig och det gör han. Nu vet jag det säkert! Detta gör mig riktigt ledsen för att jag hade hoppats på att han åtminstone skulle läsa det. Dessutom blev det ju förvirrande att han addade mig tillbaka men bestämde sig för att ignorera mig bara sådär. Hur gör jag för att glömma honom? Jag har en tendens att gå och grubbla över saker som enligt mig är oavslutade liksom. Känner mig dum att jag skrev till honom i första taget och dessutom skickade en uppföljare på det första meddelandet...vad tänkte jag med? Är väldigt ledsen över detta och det får mig att känna som att jag aldrig betydde något för kille X och som att jag nästan inbillat mig att jag någonsin känt honom. Ledsen

Ungdomsinformatör Kix svarar
13.11.2020
Hejsan!
Ledsen att höra att han fortfarande inte svarat. Nu finns det tyvärr inte så mycket att göra mera än att försöka tänka att du har försökt ditt, och gjort ditt bästa, och sen försöka acceptera situationen och lägga fokus på dig själv och ditt eget mående. Du var verkligen inte dum som skickade åt honom tycker jag. Det var en mogen sak att göra. Om du inte hade skickat så hade du ju ändå gått runt och grubblat liksom, nu grubblar du kanske också men i alla fall så vet du lite mera än vad du visste innan, och det är inte en dålig sak även om det du vet kanske gör ont. Att han inte svarar är på hans bord, inte ditt.
Fast det här får dig att tänka att du inte betytt något för honom så tror jag inte det är sant. Man kan ju inte säga saker säkert utan att ha pratat med honom, men min teori är att om du inte betytt nåt för honom så hade han inte blivit sur heller när du tog bort honom från social media och inte skrev nåt på en månad. I så fall hade ju den saken inte betytt nåt som var ”värt att bli sur över”. Det kanske känns som ett lite bakvänt sätt att tänka, men ser du vad jag menar med det?
Att komma över någon tar tid, och det ska få ta tid. Det är viktigt att du låter dig känna alla känslor som kommer upp, och inte trycker ner dem. Om du är en grubblare så skulle jag rekommendera att du börjar skriva dagbok, så du har nåt fysiskt ställe att få ut alla dina tankar på.
Se också till att ta hand om dig själv – sov ordentligt, träna lite ibland, ät regelbundet, gör saker du njuter av och som får dig att känna dig fin. Det att du på så vis mår bra gör också att ditt hjärta kan läka snabbare.
Många kramar,
Kix