Hjälp
25.11.2019
Pojkvännen min mår skit å behöver snus ele röjk föratt lungn ner se å har int ha tillgång till det så skär an se och ha vägrar tala me nan ader än me å jag vejjt int vad ja ska göra

Ungdomsinformatör Ida svarar
29.11.2019
Hej!
Han behöver hjälp. Det är svårt att hjälpa en person som inte vill ha hjälp. Kom ihåg att du ska inte bära allt detta själv. Du ska inte heller bära hans problem, vilket jag kan förstå att är svårt eftersom det handlar om en person som man tycker om jätte mycket.
Har du någon du kan prata med? En förälder? Skolhälsovårdare eller kurator? Snälla ta kontakt med någon och berätta hur han mår och hur du mår. Ibland så måste man bara göra något fastän den som mår dåligt inte håller med. För du vill ju att han ska börja må bättre! Han behöver hjälp.
Ta hand om dig!
Kram, Ida