Kondom färger och munsex
02.12.2021
Hej jag har sett att det finns såna kondomer med färg och smak.
Är dom till om man ska suga? För min kompis hon sa att de är till för det och att de kan smaka typ godis.
För jag vill testa munsex med min kille och funderar på om man kan få tag på sådana kondomer i så fall?
Han har slickat mig redan så jag vill testa samma sak på honom, dock är jag lite osäker på hur snoppen känns i munnen när han blir kåt och har stånd.
Men även sperman för jag tänker om man skulle få den i munnen så därför vill jag testa att suga honom med kondom på.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
07.12.2021
Hej,
Precis som du skriver så finns det kondomer i olika färger och med olika smak och doft. T.ex. RFSU har ett märke som heter "sweet" som säljs ganska allmänt i butiker och varuhus. Huruvida man tycker att de doftar/smakar gott är upp till var och en att avgöra själv.
Penisen både smakar och känns annorlunda om killen har kondom på sig. Helt på samma sätt som att oralsex som görs på dig skulle vara annorlunda om det gjordes genom en slicklapp. Både för den som ger oralsex och för den som tar emot så blir upplevelsen lite annorlunda eftersom man inte kommer i direktkontakt med huden. Om din kille lätt får utlösning och du vill undvika att få sperma i munnen så kan det vara en god idé att använda kondom (både för att göra honom lite mindre känslig och för att undvika att få utlösningen i munnen om du inte vill det.)
Kom ihåg att det är helt okej att ta saker långsamt framåt. Man måste inte göra någonting alls då det kommer till sex om man inte vill det. Så det finns ingenting som säger att du måste ta honom i munnen om du känner att du inte är redo för det. Men du kan också börja lite försiktigt och ta det steg för steg. Kanske börja med att bara kyssa och slicka på penisen/ollonet utan att försöka ta hela penisen i munnen. Det är ni tillsammans som skapar reglerna så det måste inte göras på ett visst sätt.
Ta det lugnt och njut av att vara nära varandra.
Kram,
Tessi