Mår inte bra
18.09.2018
Hej jag mår värkligen inte bra har ont i halsen haft det ca 1 år jag har tagit blod prov köttelfeber provet visade negativt men jag tror också det är något annat för jag är såå ledens hela tiden kan gråta när som helst Anornym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
19.09.2018
Hej,
Jag tycker att du skall gå och tala med din skolhälsovårdare och be hen lägga remisser till blodprover åt dig, så att ni får kolla upp att allting är som det ska.
Det är givetvis inte normalt att gå omkring och ha ont i halsen hela tiden, och om man gör det är det ganska självklart att det påverkar humöret negativt.
I din ålder är det helt normalt att menstruationscykeln krånglar, eftersom systemet inte är riktigt klart ännu, och det finns inget i det du skriver som känns direkt oroväckande, men jag tycker att du skall ta upp även de sakerna med din skolhälsovårdare så att hen får ta ställning till dem.
Försök att ta en sak i taget. Jag förstår att det känns tungt och lite överväldigande nu, men försök att vara snäll med dig själv och ta hand om dig själv så gott du kan, så har din kropp bäst möjligheter att återhämta sig. Beroende på vad ni kommer fram till med hälsovårdaren så kan du också boka en tid till en läkare som har möjlighet att lägga fler remisser och kolla upp bode hormonerna och halsen.
Kram
Tessi