Plöstligt gråtanfall:/
19.02.2019
Har haft det svårt i skolan med kompisar och allt och detta leder till att jag på kvällarna tänker på det och börjar gråta och inte kan sova Sadlife

Ungdomsinformatör Ida svarar
25.02.2019
Hej!
Jag förstår att det känns jobbigt! Det är svårt att svara på din fråga eftersom den är i hemliga rutan, men jag försöker..
Man brukar säga att vänner kommer och går och det stämmer. Vissa vänner har man livet ut, men många gånger byter man vänner under sitt liv. Så är det nästan för alla. Vänner som trycker ner en och säger elaka saker är egentligen inte riktiga vänner. Så funkar inte en vänskap. I en vänskapsrelation bör respekt finnas, även att man skall uppskatta varandra och att man bryr sig om varandra.
Jag skulle vilja att du pratar med någon, som t.ex. dina föräldrar, kurator eller skolhälsovårdaren. Någon som du litar på. Du är viktig och ditt välmående är viktigt. Så våga be om hjälp och stöd. Ibland behöver man prata med någon om hur man mår, för att få råd, tips och stöd för att kunna ta sig vidare.
Ta hand om dig nu!
Kram, Ida