Problem med snoppen
19.11.2020
Var och hur kan man operera bort förhuden, ja tycker inte om då den mest bara är i vägen ollonet ser ut som bor i en äggkopp

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
23.11.2020
Hej,
Om du upplever problem med din förhud (även om inte problemet skulle vara att förhuden är för trång) så tycker jag att du skall börja med att boka tid till en läkare på hvc som kan undersöka dig och ta ställning till vad som kan göras.
I vissa fall kan en tid bokas till en kirurg vid sjukhuset, t.ex. om man kan påvisa att förhuden orsakar problem för en. Men i sådana fall där det handlar enbart om att man tycker att det ser fel ut så måste man oftast bekosta operationen själv, och då kan man boka tid vid en privat läkarmottagning. Jag vet inte hur utbudet på privatläkare ser ut på din hemort, men i all synnerhet i större städer finns det läkare som utför dessa ingrepp.
Men börja med att ringa till hvc och boka en läkartid för diskussion/undersökning. Så kan läkaren säkert hänvisa dig vidare.
Kram
Tessi